Groep 7A
Ik wil naar groep:

donderdag 08-07-2010

Groep 7 was...

Het leukste in groep 7a is dat je veel nieuwe dingen leert. En meestal is dat wel interessant, want nu weet je veel meer.

Ik heb veel hogere sommen geleerd. Ik weet veel meer over natuur geschiedenis aardrijkskunde en nog veel meer.Ik ga zeker nog logeren, en in de tweede week van de vakantie ga ik naar Frankrijk voor twee weken en voor de rest weet ik het nog niet zo goed? Maar het is vast wel leuk? GIOVANNI

Het leukste van groep 7 vond ik het schoolreisje. En de sportdag. Ik veel dingen geleerd zoals het verdampen van water en het condenseren van water. En met procenten rekenen. In de zomervakantie heb ik zin om op vakantie te gaan naar een warm land. En dan in een zwembad te duiken.Jeremia

Het leukste van groep 7 was het schoolreisje naar Drievliet. Er waren daar allemaal leuke attracties en je kon er lekker spelen. We hebben veel geleerd in groep 7. We hebben geleerd om met 30 kinderen in de klas alsnog een goede band te kunnen hebben. Daarom zitten we nu ook in leuke groepjes . Verder hebben we nog geleerd om te cijferen en we hebben blokletters leren schrijven.Ik heb zin om in de zomervakantie lekker te zwemmen en ook in Portugal mijn verjaardag vieren. In Portugal ga ik ook allemaal steden bezoeken en ook vaak op het strand liggen,

Ramon

In groep 7  vond ik de excursies het leukst net als het paaslunch en schoolreis naar drievliet.

Je leert veel van kubigemeters en hele grote getallen.

Maar heel veel was het zelfde zoals spelling en taal  en nog meer.

Ik heb enorme zin in de zomervakantie omdat ikdan veel leuke dingen ga doen zoals zwemmen en bowlen.

Geschreven door Nick Greveling

Ik vond het leukste in groep 7 : ·       Schoolreisje·       Waterfestijn·       Excursies·       Paas lunch·       SportdagDat is wel veel hè . Ik heb veel geleerd wat er is in de wereld .In de zomer vakantie heb ik zin in Spanje heel erg gezellig want ik ga met mijn neefje, tante ,oom ,broer, moeder  met ze zessen .Noë

Het leukste van groep 7 is, dat we vaak iets leuks gingen doen zoals: naar een museum of dat we buiten gingen gymmen.Wat ik heb geleerd in groep 7 is de procenten, blokletters en cijferen.Ik heb zin in de zomervakantie, omdat ik naar een attractie ga en daar gaan we ook nog slapen en ik ga ook bij mijn oma slapen en natuurlijk lekker uitrusten!!!

Laetitia Demirbacak.

Het leukste van groep 7 is je leert steeds meer dingen .

Wat ik in groep 7 heb geleerd is van alles wat van rekenen tot taal.

Ik heb erg zin in de vakantie want ik ga naar Spanje op de camping staan en naar het strand op

El portelazelva en in rosas.

Van mike

Groep 7a is een hele leuke klas! Het leukste in groep 7 was dat we veel uitstapjes gingen maken met de klas en dat we dan met zijn allen in de bus gingen want het was dan echt heel druk!In groep 7 heb ik veel geleerd. Ik ben met veel dingen vooruit gegaan. We hebben veel met procenten gewerkt, we weten er nu heel veel van.Ik heb heel erg zin in de zomervakantie want dan gaan we 3 weken op vakantie naar Frankrijk, we hebben een heel mooi huis met een groot zwembad. We gaan ons huis verbouwen en als we terug komen van vakantie dan is de badkamer klaar. En daarna ga ik naar groep 8!!!!!!!!

Geschreven door: Michelle

Het leukste van groep 7a :Het leukste vond ik het knutselen met de juf en de kinderen en het was ook leuk dat de juf zij dat ze zwanger was want bijna iedereen had een kaart gegeven en een cadeau . En schoolrijsje dat was ook heel leuk iedereen ging met elkaar samen in  attracties of eng of juist niet.Het leerzaamste uit groep 7a:Ik had moeite met spelling en allemaal andere dingen en die heb ik verbeterd nou ja spelling dan. Ik heb bijles gehad van juf meijer soms een beetje streng maar het zal wel moeten  daardoor ben ik nu omhoog gegaan met spelling en allerlij andere dingen.Waar ik zin in heb in de zomervakantie:Ik heb heel erg zin in frankrijk ik ga naar frankrijk in de zomervakantie en dat  vind ik heel leuk en ik heb daar ook echt zijn in.

En ik ga de laatste 3 weken naar me vader en daar ga ik naar Walibi en allerlij andere dingen doen.

Nadine  uit groep 7a

Groep 7@ was heel leuk en we hebben veel lol gehad. En schoolreisje was het leukst, toen gingen we naar drievliet en daar waren we in bijna elke atractie gegaan en dat was heel leuk.

We hebben vooral dingen van rekenen geleerd zoals: procenten en inhoud. En met taal ook allemaal dingen geleerdIk ga met jordy naar duinrell en misschien ook walibi world en ik ga ook naar de camping heel lang daar is ook een zwembad en een meertje.Maikel

Wat ik leuk vond in groep 7 is dat we hard moesten werken. Met schoolreisje gingen naar drievliet . We hebben met procenten gewerkt en inhoud met reken . We gaan naar Italië . We hebben een leuk jaar gehad bij juf van Kesteren.jaël

In groep 7 moesten we hard werken maar als we tijd over hadden deden we vaak wel een spelletje. Schoolreisje was heel leuk we gingen naar drievliet . We gingen in elke attractie.We hebben veel geleerd over procenten en inhoud.Ik heb zin in de zomer vakantie want we gaan naar italië

Romy

Ik vond het leukste het schoolreisje.We gingen naar drievliet en dat was in Den Haag.We hebben over geld,procenten,en inhoud geleerd.Ik heb zin in de zomervakantie omdat we dan naar Italie gaan.Mijn naam is cedric.

in groep 7 vond ik het leukste de excursies.

De schoolreis was ook erg leuk. Toen gingen we naar driefliet. Paaslunch was ook leuk om te doen en de groepjes zelf kiezen.

In groep 7 leer je rekenen met grotere getallen en je leert ook breuken. Spelling is een beetje hetzelfde.

Op vakantie wil ik zeker zwemmen en dorpjes bezoeken.

Wouter

Het was een leuk schooljaar, en ik heb veel geleerd in groep 7. Het schoolreisje en de Excursies waren heel erg leuk. Ik vond het wel grappig dat we op het laatst nog op Excursie gingen naar de Nederlandse bank in Amsterdam. Ook het schoolreisje naar Drievliet was leuk alleen weer ik niet wat ik de leukste attractie vond. Ik verheug me op de zomervakantie ik ga 3 weken naar Portugal en ik heb er zin in. Ik weet niet wat ik het leukste vak vond ik denk natuur en rekenen. Ik vond het op het laatst leuk om met geld te werken met rekenen, daarom gingen we ook naar de Nederlandse bank. Het was daar leuk we hebben geleerd hoe andere mensen met hun geld omgaan. Daarna moest je uitzoeken op wie je het meest leek. Ook is onze juf zwanger we hebben haar verrast met een leuk cadeau babyshirtjes aan een waslijn en juf had niks door daardoor werd het nog leuker. Ik denk ook dat groep 8 een leuk jaar word we krijgen juf Postema en juf Warnaar . Ik wens iedereen een leuke zomervakantie!!!!!!!Charlotte van groep 7a

Het leukste vond ik de schoolreis naar drievliet.En de uitjes naar het tylers museum en de Nederlandsche bank.Het watergevecht op school was ook heel leuk.Wat ik heb geleerd in groep 7  dat je altijd je best moet doen.Ik heb zin in de zomervakantie want ik heb heel hard gewerkt en ik ben nu moe.Enes

Het was een heel leuk jaar. Vooral het schoolreisje want de splash was leuk. En in de space loop werd ik een beetje misselijk.En het Tylers museum was ook leuk.Het leren over de elektriciteit was ook leuk met die schok. En die tanden van het skelet van de mosasaurus.

De procent sommen waren leuk.Bij rekenen waren de kubieke meters eerst moeilijk maar uiteindelijk makkelijk. En de sommen met kortingen zijn soms nog steeds moeilijk.

Maar geschiedenis was ook leuk ik vond het blok de tweede wereldoorlog het leukst.

Ik heb zin om in de zomervakantie van modelbouw russische poppetjes te schilderen.

En aan de panther g tank te beginnen.En om naar normandie te gaan in de vakantie. En het was een heel leuk jaar.

Van jasper.

Groep 7a is een super leuke klas je leert er veel en je krijgt ook heel   Veel nieuwe dingen te leren. Je doet ook hele leuke dingen.Maar wat ik heb geleerd is bijvoorbeeld met procenten werken met kubieke meters werken en bijvoorbeeld ook hoe je een som makkelijker kunt uitrekenen. En dat was het wel zo´n beetje en dan is de juf ook nog zwanger. Dat is natuurlijk wel heel leuk. Maar het allerleukst vind ik nog dat ik nu vakantie heb. Lekker uitslapen en lekker naar het buitenland  gaan. Alleen ga ik niet naar het buitenland maar naar het pretpark Slagharen. Daar blijf ik 3 dagen.Daar verheug ik me heeell erg op!!!! Ik weet alleen nog niet of ik naar het buitenland ga. Maar 1 ding weet ik wel dat ik groep 7 1 van de leukste jaren vind!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Gemaakt door Jerusha Groep 7a

Ik vond het leukst van het jaar is schoolreisje naar drievliet.En soms gingen we naar allemaal museums gingen zoals naar het tylers museum en gingen naar de Nederlandse bank in Amsterdam.Ik heb geleerd over kubieke centimeter en over procenten.Maar het makkelijkste was toch wel aardrijkskunde over heel Europa topografie.Ik echt zin in de zomervakantie want we gaan naar Frankrijk daar krijg ik meestal veel leuken dingen of gaan we leuken dingen doen en heb nog een paar partijtjes dus daar verheug ik me op. Van joeri

ik vond groep 7 een leuk jaar en vooral het schoolreisje. En het was ook leuk dat we naar de Nederlandse bank gingen . ik heb veel nieuwe dingen met taal geleerd en ik heb heel er zin in de zomervakantie want dan ga ik naar strand.

Jordy

In groep 7 heb ik veel geleerd. Het was jammer dat juf Robijn wegging. We hebben veel geleerd zoals met procenten werken en breuken. Ons rekenschema hadden we daar bij nodig. Ik vond het wel heel gezellig. Het is jammer dat het alweer voorbij is. Ik vind heel erg leuk dat de juf een kindje krijgt. Het schoolreisje was er leuk. Allemaal leuke attracties zoals de VORMULE X en de kolenmijn, splasch, wiebelschip, de achtbaan en nog veel meer. We hadden veel snoep meeJ! Het was erg leuk in groep zeven en ik zou het zo nog een keertje doen. Samen op excursie naar de Nederlandse Bank. Daar hebben we geleerd dat als ze geld maken dat dat 0.07 cent kost! We kregen versnippert geld! Dat is hartstikken zonden, vind ik. Als de week afgelopen is vind ik dat jammer. Ik heb dan zin in maandag dan hadden we gym, ook op donderdag. We zijn ook in het tylermuseum   geweest. Daar hebben we weer een stukje geschiedenis geleerd. Met geshiedenis hebben we het over de tweede werledoorlog gehad. Omdat het bijna 4 mei was vond de juf het goed dat we dan wisten wat we precies herdenken. Ik vond dat heel interessant. We hebben het ook gehad over de VOC daarbij hebben we dan de film. De Scheepjongens van Bontekoe bij gekeken. Dat was een leuke film en je hebt er veel van geleerd, van hoe het vroeger ging in die tijd.

Geschreven door Marjolein

Het leukste vond ik het schoolreisje.In Drievliet waar we heen gingen hadden ze leuke atracties zoals de splash en de formule-x een cool achtbaan.Dit jaar heb ik veel geleerd, zoals rekenen in kubieke meters en de lange manier van delen onder elkaar. En met keersommen onder elkaar lenen van een getal. Het andere leuke was het Teylers museum. Als ik zomervakantie heb ik zin in de fiets vakantie. Dan fietsen we van camping naar camping.Het was een superleuk jaar.Van Mees

het was super leuk in groep 7 ik heb er ook veel geleerd zoals: hele breuken, procenten en het leukste was europa . En het leukste wat we hebben gedaan was het schoolreisje naar drievliet. En naar museums.maar wat ook gezellig was, was toen op de terug weg van het schoolreisje, want toen zat ik naast marjolein. En dat was super lachen. Want marjolein is nou eenmaal grappig. Maar met geschiedenis hadden we het over de VOC dat was heel leuk en daarbij hebben we een film gekeken hij hete de scheepsjongens van bontekoe. En waar ik heel erg zin in heb is dat ik naar drievliet ga met mijn ouders en mijn nichtje en haar ouders.Geschreven door naomi

Het leukste dat ik heb gedaan in groep 7 is toch wel het schoolreisje.veel reken en natuurlijk veel woorden met taal.We hebben ook genoeg uitstapjes gemaakt.Scouting kamp en moviepark germany.

Victor

Ik vond groep 7 leuk, we gingen naar een museum dat heet tylers museum en ook op excursie naar de Nederlandse bank in Amsterdam.

Het leukste vond ik op schoolreisje naar Drievliet.

In de Formule X vond ik het leukst en in de Lunatic.

Ik heb veel geleerd in groep 7.

In de zomervakantie ga ik naar Filippijnen.

Vince

Diskie Dans

Het was heel leuk het was wel heel erg snel maar dat is juist leuk want dan kan je er tenminste een beetje moeite voor doen anders sta je maar en dan tel je tot drie en dan is het liedje al afgelopen.Maar soms was het wel een beetje moeilijk want dan is het die been en dan die maar het was leuk en daar gaat het om toch.Veel plezier ermee en ik hoop dat uw kind het ook kan leren maar hij is wel moeilijk dat ik net ook al zij.Het filmpje staat hier onder.

Groeten van Nadine uit groep 7a

Avondvierdaagse

Andere pagina's van deze maker:

maandag 31-05-2010: Mei/juni 2010
donderdag 29-04-2010: April 2010
maandag 15-03-2010: Maart 2010
maandag 15-02-2010: Februari 2010
vrijdag 15-01-2010: Maandag 11 januari 2010: Allerlei
donderdag 03-12-2009: 30 november 2009: Sinterklaaskriebels
donderdag 29-10-2009: 29 oktober 2009: Huiswerk en verkeer
maandag 23-11-2009: 12 oktober 2009: Kinderboekenweek
maandag 23-11-2009: 28 september 2009: Wie wat bewaart heeft wat!
vrijdag 25-09-2009: 25 september 2009: Vredesweek
maandag 07-09-2009: 07-09-2009 De eerste drie weken...